Monday, December 06, 2010

hari pertama berpraktikal

assalamualaikum dah salam maal hijrah tuk sume umat islam...
hehhe segan rase nyer aku nak tulis kan dalam blog neh pasal hari pertama aku g tempat praktikal...cam neh...cam besa la aku bgun kul 6.30 tp pagi neh aku bgun awl sikit sebab bapak aku yg kejut...so aku bgun la mandi pas tu solat subuh....mak aku sedia kan bekpes nasi goreng kampung...sgt la sdep...pas tu aku pon salam2 nan parent aku mtk restu kan nk g koje.....nak dijadikan cter yer...aku ingat la nak naik maya..satu tmpt prktikal aku...tp dia ade problem sikit so aku mtk la along aku neh jln g putrajya...ok aku pon ikot la map yg di bagi...yg aku x best yer aku ikot2 map pusing2 tmpt yg same jew....hahahah smpai ke kajang  pas tu pth balik g bangi lame.....myk pon makin sikit neh.....aku bosan dgn jari aku pon sejuk aku tnye pakcik yg jual kuih....dgn bantuan pakcik tu aku berjaya jumpa signboard ke putrajaya....hehhehe aku pon suke giler neh....tp dgn ujan yg trun renyai aku x nmpak sign bord dr jauh so aku sesat lagi....termasuk kat hospital serdang plak....hahahha sudah mampus aku...jam dh kul 8.30...time masuk keja kul 8...so aku jln lagi dh alang2 smpai kan....terus kan perjuangan aku...tup2 aku nmpak putrajya dah...oyeah2 aku dh suke neh...dgn ade alamat neh..aku cr prensit 15...jalan2 punya jalan myk moto tgl sikit..tmpt x jumpa lagi....abes la aku...aku mula menyumpah..sebeso2 putarajaya neh xkan la xde stesen myk...aku pon masuk prensit 16..sbb dkt dgn 15...tp aku silap....jauh lagi der..yes jumpa juga petronas..aku geram aku isi full tank..hahahahha puas hati aku...ok barus sedap nk cr2 kalaus sesat smpi johor pon aku x kesah asal kan aku x nyorong balik rumah....ok aku terus kan lagi.....aku rase aku dh tawaf putrajaya tu 3 kali....akhir nya aku kire paham la jug jalan kat situ...aku jumpa prensit 15...aku masuk...apa daaa sekali kawasan perumahan siap jumpa skuad berkuda plak...aku keluar dr situ...aik jumpa lagi prensit 15...adehhhhh...geram2 aku call maya...tgok2 dia dh smpi walaupon dia ckp masuk lambat sikit dan aku gerak kul 7 tp x sampai2 lagi...dia ckkp prensit 14..apdahal dlm alamat aku dpt nine prensit 15...cetttt tipah tertipu...hambpeh tol...aku pusing2 cam bapak aku yer jalan kat putrajaya tu...dh la penuh dgn cctv...aku terredah lampu merah...nek divaider...hahahhha mati la aku kalo kena tgkap...mmg suwey...yes aku jumpa jalan diplomati,..sok aku cr la klinik an nur..di mana kawasan tu x jauh dhn tmpt ofis aku....naik2 ja aku ketuk ade 2 org dlm tu....tgok dlm bilik ade maya....huhuhuuh yea!!!!!!!!!!!! SAMAPAI juga aku,,,,aku duduk cter kat maya....pas tu aku jumpa En khairull...bos tmpat aku....pas tu aku pon keja di bawah maya sekejap...buat calling tuk kontrak rate kat hotel2.....lepas lunch aku di bagi tugas plak tuk taip name2 MTCP dgn buat surat tuk next years punyer event...ok la kan...tp byk kje gak lah......penat juga neh....aku balik kul 6.40...follow belakg keta maya takot x jumpa jalan balik plak...eleh...pas aku tgok2 sign borad aku ptong keta maya...yeah2 jumpa juga jalan balik rumah....sekian...huhuhuh 6/12/2010

No comments:

Post a Comment