Saturday, February 12, 2011

mari nak cter mase nak balik ke bangi

alooo...ape habaq...lame x update kan...update pon byk copy paste org lain nyer..hahaha ok malam nie nak cter aku balik dr kg ke bangi mengambil mase selama 17 jam...caye x caye lah....ok Gong xi fat cai lah kat kaum cina walaupon dah lambat kan...hahahaha ok aku bablik ke kg pon saket hati gak....dh dpt tiket mahal dr besa..dia jual tiket harga cam naik dr KL..pala otak dia...kalo dr kL xpe lah gak..nie dr seremban balik muar kot...cett..tp xpe lah janji aku balik kg...pas tu nak jadikan cter driver tu saket perot plak..g memerot la..lame plak tu..dh nak jalan nie...x smpai 5 minit dh rase panas2..pulakkkk air-cond rosak....cinabeng tol.....ishhhhh cam nak sepak2 je muke driver bas tu......bas tu pon terus kan jln gaak la dgn buka pintu dgn kat ats tu..aku pon xtaw nak ckp ape...sejam kot pusing2 kat seremban nak masuk ke highway...haram jadah tol....dpt la juga aku tido2 ayam kat dlm bas tu...nasib jalan x jem...tp bawa bas cam siput vavi....smpai kat muar aku dh lega tu pon smpi2 ujan....nak cter mase balik bangi plak....ok ari sbtu aku dh cari tiket dh la kat batu pahat tp tu pon dlm kul 10 mlm lebeh2..konpem2 kaunter dh ttp...tp ade gak masih buka..aku tnye2 byk tiket dh abes n ade tgl notis2...cet...sok nak balik dh nie...huhuhu kesokan hari nyer hari kemalasan aku...bgun pagi siap leh layan ps3 lagi men2 fesbok...x pikir tiket xde dh nie...huhuhu pom pom pam..aku gerak dr rumah kul 2...pas tu tgu bas tuk ke muar ade la dlm setengah jam..smpai muar aku cr tiket ke seremban dpt kul 6.30 tgok jam br kul 3.30..huishh lambat lagi..pas tu ade 2 biji bas offer ke KL..tp dlm hati aku nti nk trun seremban lagi guna wet lagi....xpe lah aku naik bas domestic tuk ke melaka dgn harapan kat sane dpt tiket or naik bas lompat2 ke seremban...sbelom ke melaka tu aku dh lapo dh..mkn la kepci dl...huhu pas tu gerak ke melka..smpi melaka kul 5 lebeh..cr tiket pusing2 melaka sentral haaa sudah xde tiket ke seremban...nk naik bas lompat2 x taw plak kan kat mane...dpt tiket bas trans kul 9.30 mlm...konpem smpi seremban kul 11.....aku pon beli dgn penyesalan x beli tiket bas kat muar ke seremban kul 6.30 td...so aku terpaksa la tgu kat melka sentral tu dkt 5 jam tuk naik bas ke seremban...mule2 aku beli metro dgn air...ddk kat satu sudut tgu la kul 9.30 nie...tp xleh...dh setengah jam aku pon berjalan2 ke sana sini,,,,mule2 jalan nmpak cc aku po men la dkt 1 jam...dh bosan aku pusing2 plak kat melaka sentral...xde yg best aku ke mydin plak....cr2 brg2 sikit aku blah..mase lame lagi neh..aku balik ke melaka sentral...pusing2 masuk kat kedai kasut..cam cntik jer,...aku beli kasut tuk g keje....pas tu ade baju smart la juga aku beli lagi...jln2 lagi ade perfumer plak...test2 sdp gak bau..mmg nak beli pon perfume sbb dh habis...aku pon beli la...pas tu lapo plak aku mkn mekdi plak..hahahahaha dah penat ade lagi sejam lebeh aku pon ddk kat satu kerusi dgn mkn keropok pedas...mkn2 aku aku p la kat line bas tuk trans nie..bas ke seremban dh smpi awal 15 minit..dlm hati aku dh best dh..awl smpi n bole smpi bangi...tp kan,,,yg paling sket hati yer aspal aku x terpikir tuk tgu kat situ dr awl..dh ade tiket and xde org naik bole je mtk nak naik...adehhhh ku lupeeeeeee...hahaha org tu ckp ade 5 org x naik ke seremban ptg td..cam haram,,,,,xpe la dh jln nie..nsib x jem jalan..laju la juga org tu bw bas...aku dh msj along aku tuk ambik kat bangi and kalo x smpat kejar kat seremban tlg amek kat seremban tp abg aku dh mls ambik...sesampai je kat tren seremban..aku terlambat 10 minit tuk tren terakhir ke arah Kl...adehhhhhh tido situ la jwb nyer..tp aku tgok jam br kul 11...aku pon call mber aku kat seremban badrul keje kat PD askar...alhamdunillah tido mah dia mlm nie pastu dia off duty plak kan hri isnin tu..mmg hari aku lah bole la dia htr aku kul 5 pagi sok tuk ke tren nti...mlm tu aku tido mah dia n aku ckp kat dia kul 11..dia nie dh kawen...aku dh bgun kul 11 tp dia x bgun2..tido nan bini kan...mmg aaa ssh nak bgun..aku call fon dia cam nak meletop aku call dia x bgun2 juga..jam dh nk kul 6 nie...tp aku ku lupe nak cter mase aku tertinggal tren tu ade mamat indon nie nak ke KL..rupe2 nyer ramai yg senasib cam aku..ingat aku sorg jew...rupe nyer ade la dkt separuh bas tu yg sama nasib nan aku...mamat indon tu ajak aku nek cab ke kl....pala otak dia...aku ckp nak tido mah meber bole plak dia kate dia nak ikot aku p mah mber aku...aku ckp mmg x haaaa...dia blah mber kau smpi...aku smbung nk call dia...jam dh kul 6 dia pon bgun..mase nak hat aku ke tren tu ade lak budak kecik dlm umo 7 8 tahun pakai baju tido bawa bantal pelok jalan2 kat area taman tu..perghhh seram weiii....smpi je tren aku nek tren..laju la juga..tren tu singgah 3 4 stesen je....sbb x rmi org sgt naik awal2 pagi...huhuhu...smpi je bangi aku nek cab balik umah..pas tu siap2 ke keje...abes dah cter aku...huhuh moral of story yer,...beli la tiket awl2...x pon balik naik moto...huhuhuh k chosssww

No comments:

Post a Comment