Sunday, July 24, 2011

Soalan banggang ketika naik kapal terbang


Yeah, kisah kapal terbang lagi. Ni lah kesannya naik kapal terbang lama sangat, begitu banyak idea yang datang. Bila entah kapal terbang nak dilengkapi dengan sistem internet, membolehkan penumpang melayari internet atas kapal terbang. Cool jugak kan? Kalau ada, akulah org pertama akan tempah!

Ok, kali ni entry pasal 4 soalan lucu yang ditanya oleh penumpang yang naik kapal terbang. Ni kira campo pengalaman sendiri mendengar orang bercakap dan ada jugak yang tokok tambah. alah, macam tak biasakan rupa bentuk entry aku ni. heh, jom kita baca dan mentelaah ya kawan-kawan!


1) Nak turun ke mana?



Kapal terbang ni tak macam bas. Hanya ada satu destinasi je. Tambah-tambah lagi penerbangan domestik. Kalau dah tiket tu tulis dari KL ke KB, xdenya dia akan berhenti singgah kat Terengganu. Memang sah akan turun kat KB. Soalan untuk 'ice breaking' nak turun kat mana ni memang tak munasabah, carilah soalan lain ya



2) Ada teh tarik tak?


Ingat restoran ke? Ni memang betul, aku dengar ada seorang sape-ntah-nama tanya nak menu lain masa pramugari air asia tengah hidang makanan. Haaa, dah memang limited makanan kat atas kapak terbang tu, memang tak boleh demand la. Makan je yang mana patut. Nak demand, kena buat kapal terbang sendiri, angkut restoran masuk dalam kapal terbang



3) Apsal takde paip dalam tandas?


Memang kena bersahabat baik dengan botol kalau dalam kapal terbang sebab takde paip macam tandas kita dalam kapal terbang tu. So, nak basuh benda yang sepatutnya dibasuh, memang kena isi air dalam botol dan anggap botol tu macam gayung. Nasib baik tak mintak gayung dengan pramugari ye tak? heh, kalau tak lagi parah pramugari tu cakap 'lap je lah dengan tisu' fuhh, memang tak best lap-lap ni!



4) Takde skirt yang singkat lagi nak pakai?


erk, benda ni sensitif. aku pun nak tanya tapi tak tertanya!

No comments:

Post a Comment